Кілька порад, як можна підготуватися до приходу в клас учня з особливими освітніми потребами 

(за матеріалами Нової української школи)

Для батьків

Створіть портфоліо власної дитини - що любить, не любить, чого уникає, які ситуації можуть її стривожити, хобі, відвідування гуртків. Це може бути альбом із картинками чи фотографіями – така форма полегшить процес знайомства дитини зі своїми однокласниками.
Підготуйте вичерпну інформацію про дитину – особливості поведінки, що може спричинити кризові ситуації та як їх можна подолати, що дратує та що може заспокоїти дитину.
Підготуйте себе та вчителя до запитань від учнів та їх батьків про дитину – порушення її розвитку, причини, особливості комунікації, характер, потреби та можливості.

Для вчителів⠀
Сформуйте правильну термінологію для себе та дітей, аби уникати образливих термінів та називати дитину коректно.
У спілкуванні з учнями та колегами варто уникати:⠀
- зменшувально-пестливих форм та слів, похідних від діагнозу – сліпенький, аутик, даунятко тощо;⠀
- ізольованих прикметників – інклюзивний, особливий, сонячний;⠀
- знеособлених займенників – він/вона, той, наш. Краще просто називайте дитину на ім’я чи ім’я та прізвище.⠀
Розкажіть батькам інших учнів про їх нового однокласника чи однокласницю з ООП. 




Коментарі